LamanTulisCikEiyla
Daisypath Anniversary tickers

26 April 2011

:::::cikshaheyla - Kita Hanya Merancang


mcm yg cikshaheyla postkan kt tajuk atas nie...kita as a human just boleh merancang jer...yg tntukan hanyalah Alla SWT yg maha kuasa..kalau kita rancang tp tnpa usaha or brsungguh2 serupa jgak..tp bg cikshaheyla kita jgnlah trlmpau obses dgn rncangan yg kita rancang tnpa memikirkan kuasa disebaliknya..

cikshaheyla bagi bbrapa contohlah..

1) kita usaha utk bwk msuk org bru dlm kluarga kita, kita cuba utk buat setiap ahli kluarga kita trima seadanya... tp last2 kita kna tikam plak dari blakang...dgn org yg kita tlg..

sndri blh pkirkan apa prasaan kita bla org yg kita tlg ikhlas ( wlaupun just Allah tau keihklasan kita ) tikam kita dari blakang utk diri sndiri..Tlglah, skrang nie dh xder lg zaman mcm 2...umur pn dh makin dewasa, pkirlah dgn matang...Berubahlah, jgn krana awak mula diterima sbabkan org lain yg trsisih...PLZ!!!!

2) kalau kita rsa kita dh blh hdup tnpa bimbingan org lain, jgn lupakan Yang Maha Kuasa..klau kita yakin kita blh truskan..

Tp sbenarnya bimbingan amat kita prlu utk kita mneruskan hdup x kira dari siapa pn..Walau sehebat mana pn kita mrancang, kalau tiada bmbingan atau sokongan dari sesiapa, mustahil akan terjadi apa yg ingin kita rancangkan...

Anda rancanglah inginkan prkahwinan sehebat Puteri Diana & Putera Charles, tp anda mmpu buat seorang??Tnpa bntuan org lain anda mampu?

-----so kita pkirlah bersama2 utk renung2kan segala apa yg kita buat selama nie-----




Tiada ulasan:

Catat Ulasan